Apam Labu Soya Yeo's



Berkat Dirasa Bersama – Yeo’s Ramadan

Ramadan ialah bulan yang dipenuhi rahmat dan berkat dariNya. Berkat boleh didapati atau ditafsirkan maknanya dalam pelbagai perbuatan dan pemahaman. Berkat juga boleh didapati di dalam setiap relasi yang baik ibarat keluarga, rakan-rakan, atau dalam setiap rasa syukur yang dipanjatkan di atas rezeki makan dan minum, juga sebagai tangan yang menghulurkan kepada mereka yang memerlukan. Berkat, dari sebesar-besar makna atau sekecil-kecil perbuatan ialah lahir dari rasa syukur kepada yang Esa.

Hari ini 27 May 2017, semua umat Islam mula menjalani ibadah puasa di bulan bulan berkat yang mulia.  Antara juadah suplemen ekspresi yang menjadi kegemaran berbuka ialah kuih muih.  Apa kata kita amalkan berbuka dengan kuih muih yang lebih memiliki kegunaan menggunakan Susu Soya Yeo's. Membuat kuih muih sendiri ialah lebih baik dari membeli di pasar malam kerana terjaga kebersihannya dan terjamin kesegarannya.

Untuk kuih muih bulan berkat ini cubalah Apam Labu Soya Yeo's yang memiliki kegunaan dan menyihatkan kerana ia menggunakan ramuan dari buah labu dan susu soya menggantikan santan.  Amalkan cara hidup sihat sepanjang masa terutama di bulan bulan berkat ini :D

Apam Labu Soya Yeo's

Bahan A
125 gm isi labu kukus
1 biji telur
60 gm gula pasir
100 ml susu soya Yeo's
30 ml minyak sayur
1/2 sudu kecil yis segera

Bahan B - Ayak
160 gm tepung gandum
40 gm tepung beras
1 sudu teh baking powder


Penyediaan :
Panaskan pengukus, masukkan contoh lompang dan panaskan sebentar.
Masukkan semua materi A ke dalam pengisar, kemudian kisar sampai sebati.
Kemudian masukkan materi B sedikit demi sedikit dan kisar sampai rata.  Tapis ke dalam jug kecil.
Tutup dengan plastik dan rehatkan adunan selama 15 minit.


Tuang 3/4 penuh ke dalam contoh lompang atau paper cup, tabur bijan kalau suka.
Kukus dengan api yang besar selama 15 minit atau sehingga masak.


Apam Labu Soya Yeo's


Berkat di rasa Bersama, ialah lebih bermakna kerana kita gandakan kebaikannya Bersama mereka yang ada disekeliling kita. Yeo’s Malaysia ingin menandakan bulan berkat sebagai bulan yang penuh Berkat dan cara terbaik untuk menikmatinya ialah dengan dirasai Bersama. Makara gandakan rasa itu dengan berkongsi minuman Yeo’s di bulan bulan berkat yang mulia ini!

Subscribe to receive free email updates: